Vänner

Tänkte precis skriva ett inlägg om vänner och så såg jag att en annan bloggerska (hannalicious.se) hade skrivit om just det här ämnet. Och jag läste igenom det hon hade att säga angående just det här med vänskap och det var så sjuktsjukt bra skrivet. Hon satte ord på allt jag ville skriva här på bloggen.Här kommer du direkt till inlägget.

Ett citat som hon skrev var det här (som jag håller med om helt och hållet) -"Oavsett om din vän mår dåligt eller inte så ska du inte acceptera att din vän trycker ner dig med små kommentarer, blickar och en attityd som får dig att känna dig underlägsen. För om din kompis gör så mot dig så är det inte en äkta vänskap och då ska du inte lägga energi på den vänskapen. Det spelar ingen roll hur roligt man har det tillsammans eller hur länge man varit kompisar för det är inte okej. Det är verkligen inte okej att trycka ner någon. Inte ens litegrann, någonsin!"


 
Det är en sak om man som kompis bråkar lite då och då och att man sedan löser det..men om ena personen gång på gång är allmänt dryg och får dig att må dåligt så ser jag det inte som en potentiell vän. Och jag hoppas verkligen att ni också verkligen inser att det finns bättre personer som vill umgås med dig och lyfta fram dig istället för att trycka ner dig.

Jag har vänner som jag känt nästan hela mitt liv, och dem är dem som jag håller så himla kärt om. Och så älskar jag att träffa nya människor och lära känna dem, för rätt som det är så kanske dem människorna visar sig att vara hur bra som helst. Därför är jag jätteglad att jag lärde känna just Axel, Benjamin, Elias, Ida, Alva och Philip i Filadelfiakyrkan! ♥

Och så är jag så glad att jag fick lärde känna en massa nya människor i somras också, att lära känna nya människor och skapa minnen med dem är guldvärt.

 
Vänner som man har som är som en syster värdesätter jag högt ♥

Kommentera här: